Jakość dostępnego paliwa w Polsce wciąż się poprawia, dalej jednak można się spotkać z benzyną lub olejem napędowym o wyraźnie niższej jakości. Używanie tego typu paliwa może poważnie zaszkodzić kondycji silnika, co wiąże się z niemałymi kosztami naprawy. Jakie konsekwencje może mieć tankowanie słabej jakości paliwa? 

“Słabe paliwo” – co wpływa na jego niską jakość

Nieważne czy to benzyna czy olej napędowy Białystok, problemy z wadliwą mieszanką tyczą się każdego rodzaju paliwa. Nierzadko jest to spowodowane złymi proporcjami lub zawartością niechcianych substancji, takich jak np. siarka.

Przerwanie pracy silnika może być spowodowane także zbyt dużą ilością wody. I gdy zazwyczaj nie ma z tym problemu w okresie wiosenno – letnim, to zimą może to przysporzyć niemałe kłopoty kierowcy, poprzez m.in. tworzenie się kryształków lodu na filtrze układu.

W przypadku silników diesla bardzo częstym parametrem świadczącym o słabej jakości paliwa jest jego lepkość. Przy zbyt małej lepkości, proces tworzenia mieszanki w cylindrze jest nieprawidłowy, jeśli jest ona zbyt mała – moc silnika jest wyraźnie mniejsza.

Czym się objawia zatankowanie “chrzczonym” paliwem?

Najczęściej mowa tu oczywiście o dużej utracie mocy pojazdu. Samochód nie przyspiesza, powoli rusza z miejsca oraz słychać i czuć objawy dławienia się – bardzo prawdopodobne, że jest to powodem zalania paliwa, które nie jest do końca czyste. 

W przypadku silników diesla widoczny jest nagły wzrost dymienia oraz głośniejsza praca wtryskiwaczy. Szczególnie widoczne jest to wśród nowszych samochodów, gdzie silniki są bardzo wyczulone na gorsze paliwo.

Pojazdom z silnikiem benzynowym w większości przypadków nie stanie się krzywda. Inaczej wygląda to z właścicielami turbodiesli w układzie common-rail, których auto może zostać unieruchomione, a do wymiany trafią mogą wtryskiwacze.

Jak rozpoznać problem i jak to naprawić?

Najważniejszym aspektem jest praca silnika, jeśli nie działa on standardowo, tj. jego praca jest głośniejsza, przerywa lub wytwarza więcej dymu niż standardowo, jest duża szansa, że jest to spowodowane paliwem słabej jakości. 

Naprawa tego nie musi być kosztowna – w dużej części przypadku wystarczy uzupełnić bak sprawdzonym paliwem wysokiej jakości. W ten sposób zniwelować można złe działanie złego paliwa. W przypadku zatankowania pełnego baku słabą mieszanką niezwłocznie należy się stawić do mechanika, aby spuścił ten płyn do zera.

Jeżeli jednak sytuacja nie pozwala na dojechanie do mechanika (późna pora lub brak warsztatu w pobliżu), te paliwo należy wyjeździć. Należy to robić na wysokich obrotach, w ten sposób spalanie jest znacznie większe. 

Tankuj tylko na sprawdzonych stacjach!

Zaoszczędzenie paru groszy na paliwie nie zawsze musi być opłacalne. W przypadku benzyny lub oleju napędowego o słabej jakości, wiązać się to może z dodatkowymi kosztami w postaci naprawy silnika oraz innych części, uszkodzonych poprzez złe paliwo.

Postaw na jakość i wybierz sprawdzonego dostawcę. Korzystaj z paliw, których jakość potwierdzona jest świadectwem jakości. Wybierz hurtowy zakup paliwa Białystok, wybierz Falko Oil!